مدرسه علمیه الزهرا (س)  نصر تهران

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

" زنان شیفته " نوشته ی "رابین نوروود "

15 اسفند 1395 توسط الزهرا (س) نصر

معرفی کتاب
برایت رنج می کشم تا دوستم بداری
بسیاری از ما زن ها درگیر محبت بی تناسب به مردی که دوستش داریم/ عاشقش هستیم می شویم.
بیش از اندازه عشق ورزیدن و پاسخی به همان اندازه دریافت نکردن و حتا دچار بی محبتی و بی توجهی شدن!
چرا گاهی در عشق دچار اعتیاد می شویم و همواره مردهای مقابلمان در عشق ورزی شان منطقی و با حساب و کتاب پیش می روند؟

کتاب ” زنان شیفته” به روانشناسی محبت بی تناسب پرداخته تا آن را ریشه یابی کند: نشانه های محبت بی تناسب، دلایل گرفتار شدن به شیفتگی معتادگونه و راه حل مقابله با آن.
مثال های گوناگونی از زنانی که دچار عشق افراطی می شوند و نه تنها پاسخی دریافت نمی کنند بلکه پس زده می شوند، آورده است.
این بخش از کتاب انتخاب شده:
«اگر درگیر مردی هستید که فکر و ذکرتان را مشغول کرده بدانید ریشه های این مشغله ذهنی به جای عشق، “هراس” است. زنانی که اضطراب گونه و بیش از حد محبت می کنند پر از ترس هستند.
ترس از تنها شدن، از این که کسی آن ها را دوست نداشته باشد، که ارزشمند نباشند، نادیده انگاشته شوند و فراموش گردند.
ما عشقمان را ارزانی مرد می کنیم به این امید که به پایان هراس برسیم. اما اگر محبت تولید محبت متقابل نکند به هراسمان اضافه می شود.
وقتی با این روش به خواسته ی خود نمی رسیم بیشتر محبت می کنیم و گرفتار عشق بی تناسب می شویم.
پدیده عشق بی تناسب نشانه افکار،احساسات و رفتار بیمارگونه است. مسائلی که ریشه در دوران کودکی زنان و خانواده هایشان دارد …

مردانی نیز هستند که این گونه رفتار می کنند اما مردها به دلایل گوناگون و از جمله عوامل فرهنگی و بیولوژیایی می توانند از خود حمایت کنند و با پرداختن به جنبه های بیرونی و نه درونی، خود را تسکین دهند.با فرو رفتن در کار زیاد، ورزش های مختلف، تفریحات و سرگرمی می توانند تا حد زیادی از تالماتشان فاصله بگیرند و اما زنان دقیقا به دلایل فرهنگی و بیولوژیایی، کمبودهای خود را در روابطشان متجلی می سازند و چه بسیار اتفاق می افتد سر و کارشان با مردانی می افتد آسیب دیده و در نهایت سرد و بی اعتنا»

اگر درگیر عشق مردی هستید که در حال حاضر نامزد یا همسر شماست یا مراحل اول آشنایی را طی می کنید، کتاب را حتما بخوانید. در مثال ها موارد جالبی از رفتارهای کلی و جزئیات وجود دارد :

*به محض جدا شدن…فاصله ی رسیدن به محل کار یا منزل به او زنگ می زنید.رسیدی؟ نرسیدی؟ داشتم از نگرانی می مردم …در این هنگام مرد با بی تفاوتی کامل می گوید : نگرانی ؟!
تازه کمی گیج و متعجب می شود … چرا باید نگران شود؟ شاید به من شک دارد!

*می ترسید اگر خیلی از او بی خبر بمانید حتما از دستش بدهید …مرتب و با فاصله های کم تماس می گیرید و پیامک می زنید.بگذارید تماس ها،پیامک ها مساوی و حتی بیشتر از مرد باشد.
مطمئنا اگر واقعا دوستتان داشته باشد تنهایتان نمی گذارد (اینقدر نترسید! مردی که اهل وفاداری نباشد دیر یا زود می رود. چه بهتر که برود!)

*قرار بود زنگ بزند اما نزده …می گوید فراموش کردم!
سریع تماس نگیرید.بحث نکنید.حرف های تکراری نزنید: می دونم برات مهم نیستم …چرا من هیچ وقت فراموش نمی کنم اگر مامانت بود صد بار زنگ زده بودی!
این ها تاثیر عکس دارد (حرص می خورید قبول! اما خود را بی خیال نشان دهید)

*خیلی ببخشید راحت می گویم آویزان همسرتان نشوید .هر جایی که خواست برود حتی وقتی توی اتاق نشیمن می رود و فاصله می گیرد …اگر مرتب دور و برش بروید و شما محبت کنید کم کم …خسته می شود .نشانه هایش ؟ جلوی تلویزیون می نشیند روزنامه می خواند …و اگر در مراحل نامزدی هستید کمتر به شما زنگ می زند و حتی ممکن است تلفن هایتان را هم بی پاسخ بگذارد .نترسید به او فرصت تنها بودن بدهید .
از همه مهمتر تصمیم بگیرید بهبود را برگزینید. از زنی که با محبت بیش از اندازه به دیگران، خود رنج می برد به زنی تبدیل شوید که آنقدر خودش را دوست دارد که از تالم مصون بماند.

کتاب ” زنان شیفته ” نوشته ی “رابین نوروود “

 نظر دهید »

غزه همیشه تاریخ پیروز است

29 دی 1395 توسط الزهرا (س) نصر

به مناسبت روز غزه 

به خاطر سرپوش گذاشتن رسانه‌های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی و از طرفی هم به خاطر حماسه آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان روز 29 دی ماه با نام روز ملی غزه نام‌گذاری شده است. روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد.
نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره شعار دفاع از مظلومین را در مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده است و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی بوده است. در طول سال‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی، امام خمینی(ره) با درایت خود در نام‌گذاری روز جهانی روز قدس، حمایت از فلسطینیان را به عنوان یک مسئله راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد که ما به آن پای بند بوده و هستیم.
غزه به دلیل این‌که خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیک‌ترین مکان برای ضربه زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای ما مسلمانان اهمیت استراتژیکی دارد. نوار غزه به دلیل نزدیکی به مصر که شاهراه انرژی و امنیت اسرائیل بوده و از طرفی هم آن‌ها با تصرف این منطقه می‌توانند کل فلسطین را اشغال کنند و دغدغه آسیب پذیری خود را از بین ببرند برای اسرائیل هم دارای اهمیت فراوانی است. این پیروزی‌های غزه در جنگ 8 روزه و 22 روزه به مردم دنیا نشان داد که قدرت ایمان در مقابل تجهیزات نظامی و ساز و برگ ارتش دوم دنیا پیروز شد و هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد. این پیروزی‌ها از طرفی هم باعث برهم زدن معادلات غرب و اسرائیل در منطقه غرب آسیا و همچنین کاهش محبوبیت سردمداران رژیم اسرائیل بین مردم و افزایش اعتبار و عزت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان بین مسلمانان جهان شد. سانسور خبری شدید رسانه‌های غربی از جنایات اسرائیل در این منطقه، حمایت آمریکا، اروپا از اسرائیل و وتو لایحه‌ها و قطعنامه‌های ضد اسرائیلی باعث سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم اسرائیل در این منطقه شده است.
مقاومت ساکنان محدود، محصور و مظلوم غزه با دستان خالی مقابل نظامیان صهیونیست به ملت‌های عرب زبان نشان داد که می‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباری، زورگویان عالم را به خاک زبونی و مذلت نشاند.
هر حرکت آزادی‌بخش و ضد‌استکباری در جهان آثار و برکاتی دارد که در گذر زمان مشخص می‌شود، از این رو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران روح تازه‌ای به کالبد گروهای مقاومت در خاورمیانه بخشید به طوری‌که تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی در دو میدان جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در هم شکست.
حماس در فلسطین و حزب الله در لبنان از جمله گروه‌های مقاومت در منطقه هستند که با تأسی از ملت ولایتمدار ایران ضربه‌های مهلکی به اعتبار رژیم صهیونیستی در جهان زدند و ماهیت ضدبشری، اشغالگری و جنایتکار آن را بر همگان روشن کردند.
ملت‌های مسلمان بعد از غلبه حزب الله و حماس بر رژیم صهیونیستی فهمیدند که کمی عِده و عُده تأثیری بر نتیجه پایداری و حق طلبی آن‌ها ندارد از این رو در مصر، تونس و لیبی توانستند دیکتاتورهای زمان را از اریکه قدرت به زیر بکشند.
نوار غزه در جنوب‌ غربی‌ سرزمین‌های‌ اشغالی فلسطین، با مساحتی بیش از ‌۳۶۰‌ کیلومتر مربع‌ واقع شده و یک‌ میلیون‌ و۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این باریکه‌ هم مرز با مصر، فلسطین و ساحل‌ مدیترانه است‌. رژیم صهیونیستی با محاصره دریایی و زمینی این منطقه باعث شد که تنها راه ارتباطی این منطقه با دنیای خارج، تنها گذرگاه رفح، در مرز مشترک با مصر باشد.
هفتم دی ماه ۸۷، روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه و آغاز عملیات سرب گداخته علیه مقاومت بود. این رژیم باور داشت طی یک دوره کوتاه ۷ تا ۱۰ روزه می‌تواند جریان مقاومت را از بین ببرد یا آن‌که آن را تا حد زیادی تضعیف کند به طوری‌که توانایی مخالفت با طرح‌های اسرائیلی، آمریکایی را نداشته باشد اما پس ۲۲ روز مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شد.

 نظر دهید »

مبناي تاريخ ميلادي چيست؟

12 دی 1395 توسط الزهرا (س) نصر

بر اساس سنتي ديرينه، مسيحيان ابتداي سال را اول ژانويه مي‌دانند. (همانگونه كه ما ايرانيان ابتداي سال خود را روز اول فروردين مي‌دانيم و اعراب ابتداي سال خود را ماه محرم مي‌دانند) و شروع سال، غير از مبدأ سال است. مبدا تاريخ نزد مسيحيان تولد حضرت عيسي مسيح است(ع) كه اتفاقا در روز 25ماه دسامبر واقع شده يعني يك هفته مانده به تحويل سال (همانگونه كه مبدا تاريخ شمسي ما ايرانيان و سال‌هاي قمري: 12ربيع الاول مصادف با هجرت پيامبر از مكه به مدينه است اما ابتداي سال، فروردين ماه در سال شمسي و محرم در ماه‌هاي قمري است). در صورت تمايل به كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد به نكات ذيل نيز توجه فرماييد:
‌گاه شماري (تقويم) در كشورهاي اروپايي فراز و نشيب بسياري داشته است كه در اينجا به مهمترين نكات آن اشاره مي‌شود:
- اساس و ريشه اوليه تقويم ميلادي، تقويمي به نام: «سال شمار رومي» است.( زيرا زماني كه مسيحيت به عنوان دين رسمي مردم اروپا پذيرفته شد روميان بر قسمت عمده‌اي از اروپا حاكم بودند). لازم به تذكر است كه تقويم روم باستان تقويمي قمري بوده و ماه‌هاي آن با مشاهده هلال ماه نو آغاز مي‌شد. قدمت اين تقويم نيز به قبل از ميلاد مسيح بر مي‌گردد.
- در تقويم روميان قديم هيچ يك از اصول شناخته شده تقويم‌هاي شمسي، شمسي- قمري و قمري رايج در قسمت اعظم دنياي متدن باستان رعايت نمي‌شد.
- رومي‌ها بر خلاف مردم بابل، مصر، ايران و يونان كه از قرن‌ها قبل تقريبا طول دقيق و بسيار نزديك به مقادير مورد قبول امروز را مي‌دانستند، طول يك سال شمسي را 365 روز و 13 ساعت و يا 366 روز تمام تصور مي‌نمودند. لذا تقويم آنان در مدت كوتاهي شاهد سيرقهقراييِ آغازِ سال بود.
- سال‌هاي رومي ابتدا ده ماهه بودند.
- در حدود سال‌هاي 715 قبل از ميلاد مسيح شخصي به نام نوماپومپيلوس (numapompilus) ماه‌هاي ژانويه و فوريه را به عنوان ماه‌هاي يازدهم و دوازدهم به اين تقويم اضافه كرد.

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

9 دی روز بصیرت

09 دی 1395 توسط الزهرا (س) نصر

سالروز حماسه 9 دیماه ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ، گرامی باد.
“مردم عزیز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد.”
مقام معظم رهبری

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید . حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.
این روز می توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.
در روز نهم دی ماه 1388، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام گردید.
روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند. روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند. نهم دی ماه یک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.
9 دی، عرق شرم امت را در طول تاریخ به خاطر بی بصیرتی در ماجرای سقیفه پاک کرد.
9 دی، درد کوته بینی حکمیت را تا حدودی التیام داد و بر آن مرهمی شد.
9 دی، سوزش خیانت جمل و نهروان را کمی خنک کرد و از تکرار غربت 25 ساله جلوگیری کرد.
9 دی، فرق کوفه و تهران، عراق و ایران را نشان داد و آب رفته را به جوی بازگرداند.
9 دی، ایران، بدون خواست سفیر حسین، بیعت مجدد کرد و بر سر بیعتش ماند.
9 دی، ندای هل من ناصر بلند نشد ولی فریاد لبیک یا حسین تا آسمان به گوش همه رسید.
9 دی، شش ماهه، سه ساله، جوان، پیر، زن، مرد، ویلچری، شیمیایی و … داشت.
9 دی، نه دی زمستان بود ولی درخت انقلاب در آن سرمای زمستان گل داده بود.
9 دی، در ایران بود ولی پایه های کاخ سفید در مکان و کاخ سبز معاویه در زمان را لرزاند.
9 دی، قیام مختار نبود، ولی اگر مختار هم زنده بود در مقابل آن کرنش می کرد.
9 دی، مانور اعلام آمادگی یاران آخر الزمان مهدی (عج) بود.
9 دی، شروع حرکت و یک فرهنگ بود یعنی «عزت خواهی»
9 دی، یک روز بود ولی خیرٌ مِن الفِ شَهر بود.
9 دی، مبیّن کوثر و ابتر بود که گفتند خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است.
9 دی، عاشورا بود و ایران کربلا.
9 دی، ثمره ی خون شهید آیت ها، مطهری ها، بهشتی ها، باکری ها، همت ها و … بود.
9 دی، تاریخ نبود، بلکه خود تاریخ ساز بود.
9 دی، روز بخشش فریب خوردگان و روز غضب بر فتنه گران توسط امت بود.
9 دی، آموخت که نیازی نیست همیشه ولیّ در بین باشد بلکه کافی است ولیّ در دل باشد.
9 دی، غدیر خم بود در کویر قم و سراسر ایران.
9 دی، نور بصیرت الهی بود در دلهای امت.
هرچه خواستم بگویم که 9 دی چیست، زبان الکن بود و قلم قاصر. فقط می توانم که بگویم 9 دی، 9 دی بود و بس

 نظر دهید »

معرفی کتاب قلب نامرئی

03 آبان 1395 توسط الزهرا (س) نصر

نانسی فولبر، در مقدمه کتاب «قلب نامرئی»، خود را اقتصاددان رادیکال و فمینیست معرفی می‌کند که کتاب «قلب نامرئی» را در سال ۲۰۰۱ به رشته تحریر درآورده است. او در بخش اول کتاب، توضیحی در مورد علت انتخاب عنوان قلب نامرئی داده است. قلب نامرئی نماینده ارزش‌های خانوادگی محبت، مسئولیت و معامله به مثل است. دست نامرئی راجع به دستاوردهای مادی و قلب نامرئی راجع به مراقبت از دیگران است. دست و قلب به هم وابسته و در عین حال با هم در تضاد هستند. یگانه راه برقراری توازن میان آن‌ها این است که راه‌های مناسبی برای پاداش دادن به افرادی پیدا کنیم که از دیگران مراقبت می‌کنند. این مسأله‌ای نیست که اقتصاددانان- یا بازرگانان- آن را جدی گرفته باشند. آنان عموماً فرض می‌کنند که خدا، طبیعت، خانواده - یا ترکیبی از همه این‌ها- خود به خود هر نوع مراقبتی را که لازم است فراهم می‌آورند. این کتاب توضیح می‌دهد که چرا این فرض اصلاً غلط است و کمیت و کیفیت مراقبت از دیگران زیر فشار روزافزون اقتصادی قرار دارد.

                                                       

کتاب «قلب نامرئی» در سه بخش دسته‌بندی شده است: بخش اول طرح موضوع در ارتباط با نظریه‌هاست و «اقتصادشناسی مراقبت از دیگران»، بخش دوم «حکومت خوب» و بخش سوم «میان دو شر» نام دارد. عنوان کتاب یعنی «قلب نامرئی» به نظریه دست نامرئی در بازار آدام اسمیت اشاره دارد. در نظریه لیبرالیستی اقتصادی، بازار آزاد هماهنگ‌کننده منافع شخصی و منافع اجتماعی است.

آدام اسمیت معتقد بود که بازارهای رقابتی خواسته‌های خودخواهانه افراد را به نتیجه‌ای بدل می‌کنند که در مجموع به نفع جامعه است و نتیجه می‌گرفت که تعقیب نفع شخصی، نه فقط گریزناپذیر، بلکه مفید نیز است (ص 11)، اما مگر تعقیب صرف نفع شخصی گاه به زیان «مراقبت از دیگران» نیست؟ آدام اسمیت خوشبین بود و این مسأله را جدی نمی‌گرفت. او ۱۷ سال پیش از نوشتن کتاب عظیم «ثروت ملل» در کتاب «نظریه احساسات اخلاقی» می‌نویسد: «هرقدر هم که انسان را خودخواه فرض کنیم، در ذاتش بعضی اصول وجود دارند که موجب می‌شوند از خوشبختی دیگران خوشحال شود و خوشبختی دیگران به او سرایت کند، اگرچه چیزی جز شادی حاصل از خوشبختی دیگران عایدش نشود». این درحالی است که به‌واقع اسمیت به قدری از خیرخواهی انسان‌ها اطمینان داشت که دو سؤال اساسی را از خود نپرسید؛ اول این‌که احساسات اخلاقی از کجا نشأت می‌گیرند و دیگر این‌که آیا به مرور زمان این احساسات تغییر هم می‌کنند یا خیر؟

نویسنده در بخش اول یا نظریه، به تضعیف پایه‌های این فرضیه اقتصادی متعارف می‌پردازد که اگر همه ما نفع شخصی‌مان را دنبال کنیم، خود به خود وضع همگان بهتر می‌شود. در تاریخ گذشته‌ ما، زنان نوعاً از چنین امکانی محروم بوده‌اند. هیچ جامعه‌ای که هدفش را منحصراً موفقیت فرد گذاشته باشد- به نحوی که نسل‌های آینده را به فراموشی بسپارد- نمی‌تواند ادامه حیات بدهد. قواعد تکالیف در قبال دیگران باید به اجرا گذاشته شود. ممکن است که یک گروه بتواند این قواعد را بر گروه دیگری تحمیل کند، ولی این وضع نامنصفانه و در نهایت ناکاراست. هزینه‌های تحقق ارزش‌های محبت، مسئولیت و معامله به مثل باید به طور مساوی میان همه تقسیم شود. ما همچنین باید راه‌های بهتری برای نظارت و بهبود کیفیت مراقبت از دیگران پیدا کنیم (ص 19).

بخش دوم کتاب به بررسی نحوه تکامل روابط میان خانواده و دولت می‌پردازد و تضادها و تفاهمات میان آن‌ها را توضیح می‌دهد. تاریخ عمومی برنامه‌های رفاه اجتماعی، مثلاً تأمین اجتماعی، به توصیف این نکته می‌پردازد که چطور زنان و مردان و نیز سایر گروه‌ها بر سر این‌که چه کسی باید هزینه‌ها را تحمل کند و برای چه چیزی تحمل کند، در کشمکش‌ هستند. نویسنده با قبول برخی ضعف‌ها و مشکلات، از دولت رفاه حمایت می‌کند زیرا یکی از دلایلی که دولت رفاه را به وجود آورده، این بود که خانواده‌ها و بازار هیچ‌یک قادر نبودند به ‌تنهایی خدمات مراقبت مورد نیاز ما را فراهم کنند.

در این بخش نویسنده به انتقاداتی پاسخ می‌دهد که در رابطه با برنامه‌های یاری‌رسانی دولت، مدارس عمومی و نظام مالیاتی مطرح می‌شود و معتقد است که اگر می‌توانستیم هزینه‌های سرمایه‌گذاری روی قابلیت‌های افراد را بهتر تنظیم کنیم، عملاً به بازده بهتر و بالاتری دست پیدا می‌کردیم (ص 19).

بخش پایانی کتاب به آینده نظر دارد و تأثیر فزآینده رقابت بین‌المللی و عواقب آن برای خانواده و دولت را بررسی می‌کند. این‌که جهانی‌سازی، رقابت میان کشورها و نیز بنگاه‌ها را تشدید می‌کند. هم مهاجرت افراد و هم حرکت سرمایه‌ها به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا با ارزان‌سازی نیروی کار مواجه باشیم. پس این فصل در رابطه با انگیزه‌های منفی ناشی از رقابت بی‌حد و حصر بین‌المللی است که در بسیاری از بخش‌ها نیروی کار در آن پیر نمی‌شوند. به این معنی که در بخش‌های خدماتی نیروهای جوان و خارجی استخدام می‌شوند؛ بدون هیچ‌گونه بیمه و مزایایی و به دلیل ارتش ذخیره نیروی کار بعد از چند سال به سرعت با نیروی جدید جایگزین می‌شوند.

کتاب «قلب نامرئی»، علم اقتصاد و ارزش‌های خانوادگی، با ترجمه حسن گلریز، توسط نشر نی، در سال 1388، با قیمت 56000 ریال منتشر و به بازار کتاب عرضه شد.

 نظر دهید »

رادیو اربعین از دو زاویه متفاوت

09 آذر 1394 توسط الزهرا (س) نصر

در روزهای ابتدایی ماه صفر شبکه رادیویی «اربعین» در رسانه‌ملی راه‌اندازی شد. شبکه‌ای که قرار بود نزدیک به 20 روز به فعالیت بپردازد و اخبار لحظه‌ای از وضعیت جاده‌ها، خروجی‌های کشور به سمت کربلا و وضعیت مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا را به اطلاع مردم برساند.

از ابتدا بسیاری از کارشناسان رسانه به تاسیس شبکه‌ای برای این زمان کوتاه را غیر حرفه‌ای می‌دانستند و بیان می‌کردند قطعا شبکه «اربعین» نمی‌تواند در عمر محدودش شنیده شود و در فضای رسانه‌ای که شبکه‌های موبایلی و فضای مجازی در صدر محبوبیت کاربران قرار دارد تاسیس شبکه رادیویی محلی از اعراب ندارد و کار منسوخ شده‌ای است. روزهای ابتدایی افتتاح شبکه «اربعین» را حرکت رزومه پُرکن مدیران می‌دانستند اما با گذشت تنها چند روز آمار مخاطبان بر اساس پیامک‌های ارسالی و تماس‌های تلفنی صورت گرفته از سوی مخاطبان به این شبکه تازه تاسیس شگفت‌آور بوده است.

ادامه »

 نظر دهید »

فیلم محمد(ص) گزینه قطعی اسکار ؟

03 مهر 1394 توسط الزهرا (س) نصر

فیلم محمد(ص) آخرین ساخته باشکوه و استثنایی مجید مجیدی، هفته آینده به عنوان گزینه قطعی اسکار معرفی خواهد شد. بر اساس پیگیری‌ها و شنیده‌های خبرنگار مشرق از عوامل سازنده و برخی کارکنان بنیاد سینمایی فارابی، این فیلم گزینه قطعی معرفی به اسکار خواهد بود.

فیلم محمد(ص) در رقابت با سایر تولیدات سینمای ایران به دلیل مشارکت متخصصان فنی سینما و نام های پرآوازه بین المللی در تولید و ساخت، بدون برگزاری شورای مشورتی، بی تردید گزینه اصلح برای معرفی به اسکار خواهد بود. مجید مجیدی که عمده آثارش توسط کمپانی های بین المللی در آمریکای شمالی توزیع و پخش شده است، از بیشترین شانس برای گزینش در جمع هشت فیلم نهایی آکادمی برخوردار خواهدبود.

با معرفی فیلم محمد(ص) به عنوان نماینده شایسته ایران به اسکار، این اثر سینمایی، بخت اکران گسترده‌تری را در آمریکای شمالی خواهد داشت و مخاطبان بیشتری در کشورهای کانادا و آمریکا فرصت تماشای فیلم را پیدا می کنند.

اما نکته حائز اهمیت این است که با توجه به در نظر گرفتن تولیدات اکران‌شده سینمای ایران اعلام نهایی توسط بنیاد سینمایی فارابی هر چه زودتر رسانه‌ای شود و اقدامات بین‌المللی برای دیده‌شدن فیلم در آمریکای شمالی هر چه زودتر محقق شود.

 نظر دهید »

سلاح هایی زنانه برای عاشقانه زیستن

24 مرداد 1394 توسط الزهرا (س) نصر

مطالعات جدید ثابت کرد که از اشک زنان بویی متصاعد می شود که میل آنها را به زنان کم می‌کند. بلکه به نوعی باعث نفرت و انزجار مرد خواهد شد. پس می توان گفت گریه سلاح مناسبی برای به دست آوردن قلب یک مرد نیست.
در این میان خداوند حکیم سلاح هایی را در دست زنان قرار داده است تا به وسیله آنها بتوانند به قلب همسرانشان رسوخ کنند. خداوند در قران کریم زن و مرد را مایه سکینه و آرامش یکدیگر می داند و این اولین و مهمترین مسیر است که خداوند به زنان نشان داده است.
امام صادق (علیه السلام ) می فرمایند: هر زنی که شوهرش را احترام کند و آزارش نرساند، خوشبخت و سعادتمند خواهد بود. (1)

حرمت شوهرتان را نگه دارید
اولین و مهمترین مورد رعایت احترام و حرمت مرد در خانواده است . درست است که زن و شوهر باید با یکدیگر انس و الفت داشته باشند ولی این نزدیکی به این معنا نیست که می توانند هر حرفی را بزنند و یا هرگونه رفتاری را در جلوی چشم فرزندانشان و یا سایرین با یکدیگر داشته باشند . زمانی که حرمت میان زن و شوهر از بین برود صفا و صمیمیت نیز از میان آنها رخت خواهد بست.
به او نشان دهید در تمام مشکلات زندگیتان او را حلال مشکلات می دانید و در آخر از تایید و تشویق همسرتان غافل نشوید
محبت
همانطور که در کلام امام رضا (علیه السلام ) آمده است، بهترین غنیمت برای شوهر محبت همسرش است، زمانی که به شوهرانشان اظهار محبت می کنند.(2) با توجه به این احادیث می توان گفت اگر زنان بتوانند از ظرافت های زنانه خود به درستی استفاده نمایند، می توانند به راحتی بر قلب همسرانشان سلطنت کنند و آنها را مجذوب خود سازند.
همانگونه که زنان نیازمند توجه و علاقه همسرانشان هستند، مردان نیز به همان نسبت و شاید بیشتر نیاز دارند که از همسرانشان محبت ببینند . محبت کردن جنبه های کلامی و عملی دارد ، پس علاقه مندیتان را با زبان به همسرتان ابراز نمایید و سعی کنید کارهایی را انجام دهید که او بفهمد حرف و عمل شما یکی است. مثلاً یکی از کارهایی که انجامش برای او همسرتان دلنشین نیست را به عهده بگیرید.
به او نشان دهید در تمام مشکلات زندگیتان او را حلال مشکلات می دانید و در آخر از تایید و تشویق همسرتان غافل نشوید

پرورش اعتماد به نفس همسر
قدرت ، اراده و اعتماد به نفس همسرتان را بپرورانید . مردان عاشق قدرت هستند، زمانی که شما به آنها قدرت دهید آنها را به اوج خواهید رساند و آنها شما را هم با خود خواهند برد. در مسیر زندگی هیچ گاه او را دست و پا چلفتی و بی عرضه نخوانید و مطلقاً او را با کسی مقایسه نکنید. در انجام کارهایی که به او محول کرده اید، نظر ندهید و بگذارید هر طور که مایل است کار را انجام دهد. به او نشان دهید در تمام مشکلات زندگی تان او را حلال مشکلات می دانید و در آخر از تایید و تشویق همسرتان غافل نشوید.
اولین و مهمترین مورد رعایت احترام و حرمت مرد در خانواده است . زن و شوهر باید با یکدیگر انس و الفت داشته باشند ولی این نزدیکی به این معنا نیست که می توانند هر حرفی را بهم بزنند

ظاهرتان را حفظ کنید
جاذبه های ظاهریتان را حفظ کنید مردان به آن چیزی که می بینند بسیار اهمیت می دهند، به همین خاطر است که باید همیشه خودتان را برای همسرتان جذاب و زیبا نمایید.

احترام به خانواده همسر
برای خانواده همسرتان ارزش قائل شوید ، همانطور که شما عاشقانه پدر و مادرتان را دوست دارید، همسرتان هم به پدر و مادرش علاقه مند است. حال اگر شما به خاطر هر مشکل کوچک و بزرگی خانواده همسرتان را زیر سوال ببرید به مرور باعث سردی روابط خود و همسرتان خواهید شد .

روابط زناشویی متعادل
در یک رابطه صحیح و اصولی توجه به روابط جنسی بسیار مهم و حائز اهمیت است . روابط جنسی مناسب و صحیح می تواند ضامن بقاء و بهبود زندگی مشترک شود و همچنین باعث افزایش علاقه میان زوجین گردد.
اولین و مهمترین مورد رعایت احترام و حرمت مرد در خانواده است . زن و شوهر باید با یکدیگر انس و الفت داشته باشند ولی این نزدیکی به این معنا نیست که می توانند هر حرفی را بهم بزنند

قدرشناس باشید
از همسرتان قدر شناسی کنید، همیشه آدم های قدر شناس انسانهای راضی تر و خوشحال تری هستند زیرا به غیر از مشکلات زندگی و ایرادات همسرشان خوبی های او را می بینند و درک می کنند . هیچ گاه برای اینکه از همسرتان قدر شناسی کنید، دیر نیست قدر شناسی شما قطعاً همسرتان را به سمت تلاش بیشتر برای کسب رضایت شما سوق خواهد داد .

تغییر ممنوع
هیچ گاه سعی نکنید همسرتان را تغییر دهید ، او را همانگونه که هست بپذیرید و دوست داشته باشید تغییر دادن ظاهر و لباس همسر ممکن است برای شما امکان پذیر باشد ولی شما هیچ گاه نمی توانید افکار و نوع نگرش همسرتان را تغییر دهید. پس بهتر است اگر از مسئله ای راضی نیستید آن را با همسرتان در میان بگذارید و اگر خودش خواهان تغییر آن رفتار بود به او در این مسیر کمک نمایید.
مواردی که در بالا ذکر شد، تمام راهکارهای عاشقانه زیستن را در بر نمی گیرد، زیرا همه انسانها با یکدیگر تفاوت دارند و هر رابطه دو نفره ای دارای شرایط و ویژه گی های خاص خود است. سعی کنید همسرتان را بشناسید در قلب و مغزش نفوذ کنید و بفهمید با توسل به چه اموری می توانید زندگی بهتر و لذت بخش تری را داشته باشید.
مرضیه ولی حصاری
بخش خانواده ایرانی
منابع
1)بحار الانوار ، ج 103 ، ص 253
2) مستدرک ، ج 2 ، ص 532

 نظر دهید »

لایک به این حجاب زیبا، دمتون گرم خواهر!

14 تیر 1394 توسط الزهرا (س) نصر

استفاده از شبکه‌های اجتماعی به همراه فرهنگ وارداتی خود روز به روز در بین جوانان و نوجوانان در حال افزایش است.

طبیعتاً بخش عمده فرهنگ اجتماعی حاکم بر فضای شبکه‌های اجتماعی و تعریفی که سازندگان و طراحان این نرم‌افزارها برای روابط بین افراد تعریف کرده‌اند با فرهنگ اسلامی، ایرانی و سنتی کشورمان در تضاد است.

اما آیا باید به دلیل این تضاد بزرگ فرهنگی استفاده از این ابزارهای نوین به کلی کنار گذاشته شود؟! به عقیده بسیاری از افراد می‌توان اصول و اعتقادات بکارگیری شده در دنیای واقعی را نیز در دنیای مجازی و در مجاورت ارتباط افراد با یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی نیز مدیریت کرد.

بر این اساس به تازگی کمپینی با عنوان «تقوا در دنیای مجازی» در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است که به تمام کاربران شبکه‌های اجتماعی یادآور می‌شود رفتارها و تعاملات اجتماعی بین افراد در دنیای حقیقی را نیز می‌توان در دنیای مجازی در پیش گرفت، فقط با اندکی توجه بیشتر!

در ادامه برخی از مطالب های منتشر شده با این موضوع را می‌توانید مشاهده کنید:

۱- خدای دنیای واقعی همان خدای دنیای مجازی ست؟ اگر خودش را در جهان واقعی ببینی، یحتمل سرت را می‌اندازی پایین و عبور می‌کنی، ولی اسمش را، نوشته‌اش، کامنت‌اش را، چراغ روشن‌اش را که در دنیای مجازی می‌بینی، چشمت تنگ‌تر می‌شود، خیره‌تر می‌شوی به مانیتور، شاید ضربان قلبت هم کمی بالاتر برود.

۲- دخترکم؛ از نظر قرآن یکی از ملاک‌های بی‌حیایی، خودنمایی برای نامحرم است. خودنمایی فقط برای بدحجاب‌ها نیست، بلکه با حجاب هم می‌شود خودنمایی کرد؛ فقط مشتری‌اش فرق می‌کند. رعایت کن!

۳- حالا اگر احوال‌پرسی نکنی چه می‌شود؟!

۴- ماه ضیافت است و گشایش درهای حقیقی رحمتش حتی به روی این دنیای مجازی… با تکیه بر ایمان و تقوا رنگ و بوی خدایی را برای این فضا به ارمغان خواهیم آورد. به میهمانی خدا دعوت شده‌ایم… او را با چهره مجازی و حقیقی خود بندگی کنیم.

۵- می‌گفت… اینک بقیه مرا با اسم کوچک صدا می‌زنند تقصیر من است؟ گفتم… مردها میزان جدیتشان می‌شود حجابشان… اینکه یک نفر خیره خیره به یک خانم بدحجاب نگاه می‌کند تقصیر کیست؟ این هم همان… حجب مرد در میزان جدیت او در برخورد با نامحرم نمایان می‌شود و این نکته هم هیچ ربطی به تأهل و تجردش ندارد.

۶- قدر هر کس به اندازه قدر اراده اوست؛‌ سر دوراهی کلیک کردن و نکردن، اندازه آدم‌ها معلوم می‌شود؛ گاهی باید مدام برای خودمان روضه حرّ بخوانیم.

۷- بانو… همان طور که در دنیای واقعی حیایت، حجابت، وقارت تو را از برخورد صمیمانه با هر نامحرمی بازمی‌دارد،‌ همان طور که وقتی نگاهی آزارت می‌دهد؛‌ رویت را محکم‌تر می‌گیری اینجا هم در فضای مجازی در برخورد با نامحرم، رویت را بگیر در قالب کلمات.

۸- این لبخندی که روی لب تو نشسته و او نمی‌بیند من را نگران می‌کند.

۹- اول کامل مطمئن شده‌ای هیچ محرمی نمی‌تواند کارت را راه بیندازد؟

۱۰- همه این چیزهایی که الان داری می‌نویسی اگر او را رودررو می‌دیدی هم می‌گفتی؟

۱۱- چرا او باید بداند و بفهمد؛‌ حالت الان چطور است؟ داری چه کار می‌کنی؟ کجایی؟ در چه حالی؟

۱۲- «ان الانسان علی نفسه بصیرة» مطمئنی که با ایمیل کارت راه نمی‌افتد که چت می‌کنی؟

علاقه‌مندان می‌توانند مطالب خود در این زمینه را با هشتگ «#تقوا_در_دنیای_مجازی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

 3 نظر

دیدگاه آیت الله مکارم شیرازی درباره حضور زنان در ورزشگاه

23 خرداد 1394 توسط الزهرا (س) نصر

در شرایطی که به وحدت و اتحاد نیاز داریم ضرورتی ندارد که زنان به ورزشگاه بروند که در این صورت میان مردم و دولت و نیروی انتظامی اختلاف ایجاد می‌شود.

به گزارش مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر شنبه در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: نیروی انتظامی امنیت فیزیکی و اخلاقی جامعه را بر عهده دارد و به طور کلی هر دستگاهی به جز وظیفه خود، مسائل اخلاقی را نیز بر عهده دارد.
وی با اشاره به برخورد مأموران نیروی انتظامی با مردم بیان داشت: برخورد مودبانه و ادیبانه مأموران نیروی انتظامی با مردم بسیار موثر است، مأموران نیروی انتظامی با قاطعیت کار می‌کنند اما این کار را می‌توان با ادبیات خوب نیز انجام داد.
استاد برجسته حوزه ادامه داد: برخی تصور می‌کنند قاطعیت به معنای تندی است اما باید گفت قاطعیت می‌تواند در نهایت ادب صورت گیرد.
وی اضافه کرد: مأموران نیروی انتظامی می‌توانند هنگام جریمه کردن فردی با او برخوردی مؤدبانه داشته باشند. با این ادبیات می‌توان مردم را راضی نگه داشت.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند برخورد خوب در هر کاری موجب زینت بخشیدن به آن کار می‌شود و برخورد بد در هر کاری موجب زشتی آن کار می‌شود.
وی همچنین در ادامه ابراز داشت: دوره بصیرت که برای پرسنل نیروی انتظامی برگزار می‌شود کار بسیار خوبی است و لازم است تشریفاتی نباشد و آموزش‌های لازم جدی صورت گیرد.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: نباید دولت از تعبیراتی استفاده کند که در تضاد با وظایف مأموران نیروی انتظامی باشد.
نیروی انتظامی امنیت فیزیکی و اخلاقی جامعه را بر عهده دارد
وی ادامه داد: گاهی دیده می‌شود کارهایی که لازم نیست عنوان می‌شود. مثلا در این زمان که ما به وحدت و اتحاد نیاز داریم چه ضرورتی دارد که زنان به ورزشگاه بروند و چه مشکلی پیش می‌آید اگر نروند.
آیت الله مکارم شیرازی در این زمینه ادامه داد: اگر زنان به ورزشگاه بروند محدوده اختلاف آغاز می‌شود و بین مردم و دولت و نیروی انتظامی درگیری ایجاد می‌شود.
وی عنوان کرد: نیروی انتظامی امنیت فیزیکی و اخلاقی جامعه را بر عهده دارد و فقط وظیفه مراقبت از تجاوز از خطوط و سرعت غیرمجاز را ندارد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در حال حاضر ما با مسائل هسته‌ای و بهانه‌های روز افزون غربی‌ها مواجه هستیم و در این شرایط نباید کاری کنیم که در میان خودمان اختلاف ایجاد شود.
وی افزود: در تعدادی از نامه‌های مردمی به ما رسیده است که مردم از رفتن زنان به ورزشگاه انتقاد کرده‌اند و عنوان کرده‌اند که چرا ما سکوت کرده‌ایم.
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: در قرآن کریم ذکر شده حضرت ابراهیم(ع) هنگام دعا از خداوند ابتدا امنیت خواستار شدند و پس از آن معیشت و امثال آن را از پروردگار طلب کردند.

 نظر دهید »

فیلم «شیار 143» را در شبکه افق تماشا کنید

23 خرداد 1394 توسط الزهرا (س) نصر

فیلم سینمایی «شیار 143» در آستانه مراسم وداع و تشییع پیکر پاک شهدای غواص ایرانی که اخیرا تفحص شده اند از شبکه افق به نمایش در می آید.
قرار است دوشنبه شب مراسم وداع با این شهدا برگزار شود و تشییع پیکر پاک آنها هم روز سه شنبه صورت بگیرد، در این روزها که عطر شهادت باز هم در کشور پیچیده و با پیدا شدن پیکر پاک این شهدای غواص، حال و هوایی دیگر در جامعه وجود دارد، پخش فیلم سینمایی «شیار 143» که دارای موضوعی مشابه با این جریان بوده برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

شیار ۱۴۳ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه ‌کنندگی ابوذر پور محمدی و محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۲، داستان مادری است که در انتظار فرزندش برای بازگشت از جبهه است.
این زن تنها، در نبود پسرش روزهای تلخی را می‌ گذراند و منتظر است او روزی از جبهه بازگردد هرچند نمی داند که پسرش اسیر شده یا به شهادت رسیده است.

نام فیلم برگرفته از شیار 143 یکی از محدوده ‌هایی است که برای مین یابی و یافتن اجساد شهیدان در جنگ تفحص می شود.
بازیگرانی همچون مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یدالله شادمانی و زهرا مرادی در این فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته اند و محمد یمینی هم مدیر تولید آن بوده است.
«شیار 143» توانست در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ، جایزه ویژه هیئت داوران را به دست آورد همچنین مریلا زارعی برای بازی در این فیلم موفق به کسب سیمرغ بلورین نقش اول زن شد.
دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن در سیزدهمین دوره جشنواره دفاع مقدس از دیگر افتخارات شیار 143 به شمار می رود.

فیلم سینمایی «شیار 143»، دوشنبه 25 خرداد ساعت 22 و تکرار آن روز سه شنبه ساعت 8 و 12 از شبکه افق پخش خواهد شد.

 نظر دهید »

.

ذکر روزهای هفته

مدرسه علمیه الزهرا (س) نصر تهران

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • اهل بيت عليهم السلام
    • امام اولمان را بشناسیم
  • توصيه هاي تربيتي
    • در محضر استاد
    • نکات تفسیری
  • اسماء الله الحسنی
  • فاطمیه
  • نکته های قرآنی
  • دعا و نیایش
  • سبک زندگی
    • شهدا
    • امام خمینی (ره)
    • شناخت پیامبران
      • سفرنامه مکه
    • زندگی به سبک شهدا
    • فرهنگی
  • در محضر استاد
    • بیانات امام خامنه ای
      • اخبار مدرسه
    • در محضر رهبری
    • سلسله مباحث حیا در بُعد تربیتی
  • نکات خانه داری
  • نکته های ناب
  • در محضر اهل بیت
  • کلام امام
  • احکام
  • سلامتی
  • ماه خدا
  • اخبار
    • معرفی امامزاده های ایران
      • محرم نوشت ها
        • دلنوشت های طلاب
          • آموزش آشپزی
          • ویژه نوشته های دهه فجر
          • خوش نوشته
        • توصیه های سلامتی
      • نکته های جالب
  • محرم
  • پژوهش
    • مستوره آفرینش ( بیانات رهبری در باره زن و خانواده )
    • فناوری اطلاعات
    • پژوهش ها و تحقیقات پایانی طلاب
    • مقاله نویسی
    • مقالات مفید
  • مسابقات پژوهشی

جستجو

  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس